De planning voor het botentransport wordt door de Thêta Botenwagen Compagnie gepubliceerd op hun website, http://botenwagen.esrtheta.nl

Voor exacte laad- en lostijden kun je bellen met de chauffeurs: 06 54 344 465.

Boten gereedmaken voor transport (headlines uit: Werkwijze van de BWC)

  • Alle boten dienen afgeriggerd te zijn voor aankomst bij de vereniging. Sluit de luchtkasten af en bied evt. losse roertjes apart aan.
  • Alle materialen duidelijk merken. (vereniging en, in het geval van meerdere wedstrijden, naar wedstrijd).
  • Alle riggers dienen in pakketjes van maximaal vier aan elkaar gebonden te zijn. Bind stuurboord- en bakboordriggers gescheiden. Binden betekent een touw om de hoofdstangen, dollen en trekstangen. Drukstangen apart binden. Het goed binden van materiaal voorkomt beschadigingen tijdens transport.
  • Bankjes in pakketjes van vier binden met de wieltjes aan de binnenkant. Grote kratten kan de BWC niet meenemen, kleine kratten waarbij de bankjes er net in passen en zelfs boven de bovenkant van het krat uitsteken volstaan wel.
  • Stuurtouwen zo strak mogelijk langs de boot binden/tapen
  • Als voetenboorden niet vastgeschroefd kunnen worden, deze ook apart aanbieden (gebonden of in kratjes).

Opgave aantal boten voor transport

  • Uiterlijk de zondagavond 20:00 uur voorafgaand aan het wedstrijdweekend moet het aantal boten per mail worden doorgegeven.
  • Wordt een boot binnen 24 uur voor transport afgemeld dan worden de transportkosten wel in rekening gebracht.

Opladen boten:

  • zorg dat er voldoende mensen aanwezig zijn bij het op- en afladen; minimaal 1 per ploeg
  • check het laadschema (bevestigd aan één van de palen van de laadbak) om te kijken waar je boot moet liggen (let dus ook goed op waar je boot op de stelling ligt als je deze bij de wedstrijd eraf haalt).
  • ligging boten: over het algemeen met boegbal richting cabine. Uitzonderingen zijn skiffs en tweetjes die per twee op één stelling liggen. Deze liggen dan met de punten naar elkaar toe.
  • leg de boot op 3 punten vast met de "stieken". De chauffeur controleert altijd of de boten goed vastliggen, maar het is niet de bedoeling dat hij/ zij alle boten nog moet vastmaken.

Algemeen:

  • Laat de "stieken" aan één kant vastzitten aan de stellingen. Zo raken ze niet kwijt en kan je de boot weer makkelijk vastleggen na de race.
  • Leg geen opgeriggerde boten op de botenwagen.
  • Indien mogelijk: zorg eerst dat de boot goed op de wagen ligt en ga daarna pas douchen e.d. Zo kunnen de chauffeurs aan het einde van de dag op tijd vertrekken.
  • Ploegen die roeien in het laatste blok: check of al het Beatrixmateriaal goed op de wagen ligt.

De BWC streeft ernaar om het op- en afladen niet onder school- of werktijden te laten plaatsvinden (nog extra benadrukt in het gesprek). De vertrektijden na een wedstrijd zijn altijd indicatief. Om zeker te weten of de chauffeur op de genoemde tijd weer terug is, kan er gebeld worden met de chauffeur. Het telefoonnummer staat vermeld in de bijlage (werkwijze BWC) en hangt tevens in de loods op het prikbord bij de afschrijfcomputers.

Tot slot het vriendelijke verzoek om deze informatie te delen binnen je ploeg. We hebben met elkaar de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat al ons materiaal steeds weer veilig en zonder schade wordt vervoerd. Zorgvuldigheid en aandacht bij het op-en afladen is dus geboden. En beperk je dan niet alleen tot je eigen boot, maar let ook op het overige Beatrixmaterieel.


Hartelijk dank alvast voor jullie medewerking en ZEGT HET VOORT!

Inloggen

<<  December 2017  >>
 ma  di  wo  do  vr  za  zo 
      1  2  3
  4  5  6  7  910
1416
1820212324
2526293031

Roeipraet

Als pdf? klik hier

Onze sponsors